Een beetje laat, maar zeker niet minder gemeend: enorm bedankt voor dit spel Niek en Pac!

Ik heb met veel plezier Bestemming X dit jaar overgeslagen

maar Bestemming Y zou voor mij wel een terugkerend forumspel mogen zijn

Aanvankelijk wist ik helemaal niet dat het bestond, totdat tegen het einde van de eerste hint Starlight het liet zien. Ja, dan ga ik natuurlijk meedenken

dus Istanboel was mijn ingeving, waarna zij Las Vegas ontcijferde (terwijl ik tot dat moment dacht van.. Maar dat is toch gewoon Venetië...), en zo ging dat verder

Ik vond trouwens onze alternatieven in de finale ook wel mooi gevonden, ondanks dat ze het niet waren

misschien heeft S nog aanvullingen, maar grofweg:
Een nieuw begin: Napels (wat komt van Neopolis, nieuwe stad). De echte oplossing hadden we in geen 10 jaar geraden
Een bloeiend begin: deze had Starlight al nog voordat ik hem had gezien

De harde preek: Petra (met Petrus = rots. Hmm, vermoedelijk heeft Petra een andere etymologie gezien de locatie)
De grote smaakmaker: de grootste zoutvlakte ter wereld in Chili. Waar we op zich wel vertrouwen in hadden, en alle zoutvlaktes lijken op elkaar, dus vonden het niet zoveel zeggen dat we niet te juiste exacte locatie in Maps vonden
Een brug te ver: we hebben uitgebreid in Arnhem en Deventer gezocht (waar de film is opgenomen), totdat ik pas op zaterdag ofzo Sydney vond. Starlight was niet overtuigd, ook omdat alle maps foto's net niet exact overeen kwamen.
De lichte glooiing: de Helderse duinen van Den Helder. Leek ook goed op de afbeelding
De woelige wol: hadden we goed, zonder enig vertrouwen. Hebben ook oa sterk de Faeröer eilanden overwogen, maar konden hier gewoon te veel kanten mee op. Mazzel dus
Het onkraakbare wachtwoord: pas op zondagmiddag gekraakt. Ik dacht aan Bletchley Park, waar enigma is gekraakt, maar die was het niet. Ik dacht dat we een laag lang gebouw zagen, en dat het misschien zou kunnen. S dacht dat het een groot hek was, en dat heb je daar niet. Nog eens gekeken wat er nu op de afbeelding stond, en toen zag ik dat het ook een heel lang plaatsnaambord kon zijn. Eigenlijk ook goeddeels mazzel
De wonderlijke slang: deze zag ik meteen, moest alleen nog even de juiste exacte tempel vinden
Het koningshuis in de modder: hier dachten we Istana Nurul iman: het grootste paleis ter wereld, in Brunei, gelegen naast een rivier. Leek sterk op de foto. Niet exact, maar dat hadden we ook bij anderen die we vrijwel zeker wisten.