Auteur Topic: [Spel] Bestemming Y  (gelezen 17016 keer)

Online Pac

• Global Moderator
  • Geslacht: Man
Re: [Spel] Bestemming Y
« Reactie #140 Gepost op: 8-03-2026, 20:56:39 »
Bestemming Y 2026 - de einduitslag ::bravo::

Negen weken lang hebben jullie de hele wereld afgespeurd op jacht naar punten en kilometers. Met als grande finale: een week met maar liefst 10 bestemmingen Y. Drie mensen maken nog kans op de eindoverwinning: Krien, Starlight en Cool Cat_86. Alle drie hebben ze een poging gedaan om de tien finalelocaties te vinden. Wie is het verst gekomen in deze reis rond de wereld? Voor we naar de uitslag gaan - eerst de antwoorden!

Nummer 1:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Nummer 2:

Nummer 3:

Nummer 4:

Nummer 5:

Nummer 6:

Nummer 7:

Nummer 8:

Nummer 9:

Nummer 10:

« Laatst bewerkt op: 8-03-2026, 20:58:48 door Pac »
...óf niet!

Online Pac

• Global Moderator
« Reactie #141 Gepost op: 8-03-2026, 20:57:16 »
Dan volgt nu de uitslag!

Onze nummer 3, Krien, heeft verdiend:

Dan de nummer 2, Cool Cat_86, scoorde deze ronde:

De nummer 1 van ons klassement, Starlight, verdiende deze ronde:

Daarmee is de winnaar van deze eerste editie van Bestemming Y:

Gefeliciteerd! Je krijgt een plekje in onze Hall of Fame ::feest::
« Laatst bewerkt op: 8-03-2026, 21:05:46 door Pac »
...óf niet!

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #142 Gepost op: 8-03-2026, 21:16:30 »
Heh, grappig dat Krien juist 2 locaties had die wij niet hadden.
En wij vonden juist Bloemfontein (Starlight) en Chichen Itza (ik) vrij eenvoudig, maar die hadden jullie weer niet  ::rofl::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Starlight

• Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #143 Gepost op: 8-03-2026, 21:27:51 »
 ::cheerleader::

Het helpt op zich verder ook wel dat wij met z'n tweeën waren (hulpdakdekker en ik zijn getrouwd, dus dan zit je het toch al snel samen te doen ;)). Zonder zijn geniale ingevingen had ik toch een stuk minder punten gehad! Dus wat mij betreft mogen we allebei in de hall of fame ::hypocriet::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Krien

• Forumlid
  • I am Krien
« Reactie #144 Gepost op: 9-03-2026, 06:48:40 »
 ::bravo:: ::joehoe:: ::bravo:: : ::joehoe::Starlight & hulpdakdekker gefeliciteerd met de eerste plaats,  hall of fame is welverdiend.::ok:: ::bravo:: ::joehoe:: ::bravo:: ::joehoe::

Offline Krien

• Forumlid
  • I am Krien
« Reactie #145 Gepost op: 9-03-2026, 07:08:20 »
Wat een prachtige bestemmingen en ik moet erg lachen om Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch,
Je zal het maar moeten zeggen en de ander opschrijven. ::rofl::
Allle antwoorden die ik in stuurde voelde goed alleen de bloeiend bron bleef met dwars zitten.
Fijn dat ik ook een paar goede ingevingen had,   ::tandpastasmiley:: trots op mezelf  : ::joehoe:: want het was een waardig pittige finale. ::jaja::

Nieky en Pac enorm bedankt voor 9 weken bestemming y. ::ok::
Jullie enthousiasme , het vele werk en tijd wat er voor jullie in zat word zeer gewaardeerd.
Ik ben virtueel op de mooiste bestemmingen gekomen en zelfs in de prachtigste gebouwen.
Ik ga het missen enne ik ben er weer bij als er een tweede bestemming y komt.
 :) Houdoe en bedankt He! :)
« Laatst bewerkt op: 9-03-2026, 07:11:11 door Krien »

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport, Winnaar Bestemming X Pool 2025
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #146 Gepost op: 9-03-2026, 10:09:44 »
Leuk dat je zo fanatiek meedeed Krien!  ::ok::

En Pac bedankt voor de originele finale  ::bravo::
You'll never walk alone

Online Pac

• Global Moderator
« Reactie #147 Gepost op: 9-03-2026, 13:59:01 »
Leuk dat je zo fanatiek meedeed Krien!  ::ok::

En Pac bedankt voor de originele finale  ::bravo::
Jij bedankt voor het co-hosten ::bravo::

Heh, grappig dat Krien juist 2 locaties had die wij niet hadden.
En wij vonden juist Bloemfontein (Starlight) en Chichen Itza (ik) vrij eenvoudig, maar die hadden jullie weer niet  ::rofl::
Ja, ik ben blij dat de meeste bestemmingen wel zijn geraden, maar niet door iedereen. Precies de moeilijkheidsgraad die ik zocht. Ik heb jullie nu samen een plekje gegeven in de Hall of Fame ::confettie::

Bedankt voor jullie deelname allemaal ::feest::
...óf niet!

Offline Cool Cat_86

• Forumlid
« Reactie #148 Gepost op: 9-03-2026, 14:41:40 »
Gefeliciteerd Starlight & Hulpdakdekker!

Ik ben beter in het zoeken van foto's dan in cryptische omschrijven  ::schaam::
Ik had ook geen aandacht besteed aan de geblurde foto's bij de 10 laatste bestemmigen. Wellicht had ik dan bepaalde zeker gevonden. Over het hoofd gezien gewoon, had een erg drukke week ook.

Maar goed, volgende jaar neem ik zeker revanche  ::tandpastasmiley:: en  deze keer vanaf het begin  ;)

Bedankt voor de leuke weken Pac & Nieky! Nu focus op WIDM.

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #149 Gepost op: 9-03-2026, 16:10:33 »
Het was zeer leuk, alleen door tijdsgebrek kon ik er niet de moeite insteken dat nodig was.
Hopelijk komt dat volgende keer terug
klaar voor de strijd

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #150 Gepost op: 12-03-2026, 08:39:30 »
Een beetje laat, maar zeker niet minder gemeend: enorm bedankt voor dit spel Niek en Pac!  ::bravo::
Ik heb met veel plezier Bestemming X dit jaar overgeslagen  ;D maar Bestemming Y zou voor mij wel een terugkerend forumspel mogen zijn  ::bravo::

Aanvankelijk wist ik helemaal niet dat het bestond, totdat tegen het einde van de eerste hint Starlight het liet zien. Ja, dan ga ik natuurlijk meedenken  ;D dus Istanboel was mijn ingeving, waarna zij Las Vegas ontcijferde (terwijl ik tot dat moment dacht van.. Maar dat is toch gewoon Venetië...), en zo ging dat verder  :)

Ik vond trouwens onze alternatieven in de finale ook wel mooi gevonden, ondanks dat ze het niet waren  ::hypocriet:: misschien heeft S nog aanvullingen, maar grofweg:

Een nieuw begin: Napels (wat komt van Neopolis, nieuwe stad). De echte oplossing hadden we in geen 10 jaar geraden

Een bloeiend begin: deze had Starlight al nog voordat ik hem had gezien  :P

De harde preek: Petra (met Petrus = rots. Hmm, vermoedelijk heeft Petra een andere etymologie gezien de locatie)

De grote smaakmaker: de grootste zoutvlakte ter wereld in Chili. Waar we op zich wel vertrouwen in hadden, en alle zoutvlaktes lijken op elkaar, dus vonden het niet zoveel zeggen dat we niet te juiste exacte locatie in Maps vonden

Een brug te ver: we hebben uitgebreid in Arnhem en Deventer gezocht (waar de film is opgenomen), totdat ik pas op zaterdag ofzo Sydney vond. Starlight was niet overtuigd, ook omdat alle maps foto's net niet exact overeen kwamen.

De lichte glooiing: de Helderse duinen van Den Helder. Leek ook goed op de afbeelding

De woelige wol: hadden we goed, zonder enig vertrouwen. Hebben ook oa sterk de Faeröer eilanden overwogen, maar konden hier gewoon te veel kanten mee op. Mazzel dus

Het onkraakbare wachtwoord: pas op zondagmiddag gekraakt. Ik dacht aan Bletchley Park, waar enigma is gekraakt, maar die was het niet. Ik dacht dat we een laag lang gebouw zagen, en dat het misschien zou kunnen. S dacht dat het een groot hek was, en dat heb je daar niet. Nog eens gekeken wat er nu op de afbeelding stond, en toen zag ik dat het ook een heel lang plaatsnaambord kon zijn. Eigenlijk ook goeddeels mazzel

De wonderlijke slang: deze zag ik meteen, moest alleen nog even de juiste exacte tempel vinden

Het koningshuis in de modder: hier dachten we Istana Nurul iman: het grootste paleis ter wereld, in Brunei, gelegen naast een rivier. Leek sterk op de foto. Niet exact, maar dat hadden we ook bij anderen die we vrijwel zeker wisten.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Online Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #151 Gepost op: 25-03-2026, 22:48:32 »
Gefeliciteerd nog Starlight en hdd!

Bedankt voor de organisatie van dit mooie spel, Nieky en Pac ::bravo::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.