Het Amfitheater in Drakensbergen, Zuid-Afrika! Prachtig toch?
Maar hoe kun je dit nu weten?
Hint 1: De Drakensbergen zijn natuurlijk enorm groot. Dus we hadden een specifieke locatie nodig. Maar een bergachtige omgeving was wel al zichtbaar.
Hint 2: Hier zat heel veel in. Je zou zeggen een Italiaanse tafel. Maar de spaghetti wordt met mes en vork gegeten en gesneden en dat doet een Italiaan natuurlijk niet! Het amfitheater was wel een hint. En om duidelijk te maken dat Zuid-Afrika het juiste land was zag je ook het gerecht Bobotie.
En de tafel? De tafelberg was een logisch alternatief. Maar aan de tekst 'ezeltje strek je, tafeltje dek je kon je afleiden dat de tafelberg niet juist was. Het sprookje heet namelijk tafeltje dekje, ezeltje strek je (en knuppel in de zak). Een andere volgorde dus!
Hint 3: Iets meer rechttoe, rechtaan. Deze berg komt uit de Hobbit (dat was ook zichtbaar) en daar slaapt draak Smaug. Een echte drakenberg dus! En in de tekst onder de foto wordt ook subtiel naar een slapende, hongerige draak verwezen.
Hint 4: Deze hint leek heel Portugees. Je zou zeggen misleiding! Misschien ook wel een beetje. Maar het nationaal park waar het Amfitheater in ligt heel het Royal natal Nationaal park. Natal in het Portugees betekent Kerst. En de neushoorn heeft een kroon.
Bovendien zeg ik in reactie op MV: 'Ben je net als Mollenvanger het Noorden kwijt'. Duidelijk; je moet het niet in het Noorden maar in het Zuiden zoeken!
Hint 5: Om af te ronden een duidelijke muziekhint. Imagine dragons. Draken dus. En ze zingen ergens letterlijk 'I climb the highest mountains'.
Bonus: In elke hint zat een beschrijving naar de big 5 verborgen.
Hint 1: Dat begon subtiel (Een merrie is een
paard, en ik noemde ook
luiHint 2: Op tafel staat
buffelmozzarella
Hint 3: De tekst bij de foto was van de hit '
Lion in the morning sun'
Hint 4: Iets minder subtiel de
neushoornHint 5: De
olifant in de kamer. En ik zeg nog letterlijk
5 grote hints.