Auteur Topic: Aflevering 1 (4 januari)  (gelezen 432 keer)

Offline Miek1999

• Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • Geslacht: Vrouw
Aflevering 1 (4 januari)
« Gepost op: 4-01-2026, 19:43:50 »
Bespreek hier aflevering 1!
I will follow my inner gold

Offline Hactec

• Forumlid
Re: Aflevering 1 (4 januari)
« Reactie #1 Gepost op: 4-01-2026, 21:01:49 »
Aha, ik zie hier nu een wijn kasteel in Belgie ... ik weet ni of ik hier mag zeggen waar dat precies is ...

Offline ferspl

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 4-01-2026, 21:07:32 »
hierjuist zagen we de stad Lourdes in het zuiden van frankrijk...

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport, Winnaar Bestemming X Pool 2025
  • Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
« Reactie #3 Gepost op: 4-01-2026, 21:08:34 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
You'll never walk alone

Online Pac

• Global Moderator
« Reactie #4 Gepost op: 4-01-2026, 21:24:08 »
Leuke eerste aflevering ::bravo::

Na de bolhoed had ik mijn vermoeden, de saxofoon bevestigde dat. Alleen de petanqueballen gingen mijn pet te boven, dus de precieze locatie had ik niet.
...óf niet!

Offline Nieky

• Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #5 Gepost op: 4-01-2026, 21:27:07 »
Ik vond het heel traag allemaal eigenlijk. Twee niet zo'n boeiende opdrachten. En toen het aan het eind écht interessant werd qua locatie gingen ze in 5 minuten van
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
.

En hoop ook dat dit geen structurele eliminatieprocedure gaat worden. Wel enkele interessante karakters in de groep en de misleiding was er ook gewoon weer  ::bravo::
You'll never walk alone

Online Pac

• Global Moderator
« Reactie #6 Gepost op: 4-01-2026, 21:37:13 »
Jammer wel dat er dit seizoen blijkbaar geen 'finale' bestemming X is. Blijft Aster nu het hele seizoen met de groep meereizen? Hij had het volgens mij over een bestemming X per aflevering, in plaats van een exitlocatie onderweg naar bestemming X.
...óf niet!

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 4-01-2026, 22:35:20 »
Ik dacht ook dat het concept van dit programma was: tien mensen reizen met een geblindeerde bus naar eindbestemming X en onderweg doen ze opdrachten voor tips om te weten waar ze naartoe gaan. Elke aflevering moet er iemand afstappen, nl. degene die het verst ernaast zit.

Maar blijkbaar is er elke aflevering een bestemming X…

Nu, mij maakt het niks uit. Ik vond er geen ballen aan, deze eerste aflevering. Bestemming X lijkt me een spel waar je als deelnemer veel meer aan hebt dan als kijker. Ja, je kan thuis mee raden waar ze zijn. Zo zag ik dat ze in het zand aan het spelen waren op een steenworp van waar ik woon. Dan kunnen ze een halve dag later onmogelijk in het zuiden van Frankrijk zitten…

Wat ik van de deelnemers vind? Dat is nog wat vroeg om te zeggen. Die ene man met zijn snorretje en bril lijkt wel een fanatieke (dat is Tom blijkbaar): die zou ik er als tegenstander direct uit willen spelen. Even vreesde ik dat de jongste (die bewakingsagent uit West-Vlaanderen, Lean?) er als eerste zou uitgaan, omdat die blijkbaar geen benul had waar ze zaten. Maar blijkbaar werd hij ‘gered’ door dat meisje met het mooie donkere haar (is dat Nicole?)

Tja, dan is er ook nog presentator Aster Nzeyimana. Ik vind hem beter als voetbalcommentator. Laat ik het daar bij houden. Maar ja, met een exclusiviteitscontract bij VTM zal Aster meer moeten doen dan alleen voetbalprogramma’s presenteren en matchen becommentariëren.
« Laatst bewerkt op: 4-01-2026, 22:49:13 door Klaartje76 »

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 4-01-2026, 22:47:50 »
Jammer wel dat er dit seizoen blijkbaar geen 'finale' bestemming X is. Blijft Aster nu het hele seizoen met de groep meereizen? Hij had het volgens mij over een bestemming X per aflevering, in plaats van een exitlocatie onderweg naar bestemming X.

Ik heb de aflevering nog niet gezien ivm de geoblock. Dit klinkt als hetzelfde concept als de Engelse en Amerikaanse versie. Daar reist de presentator ook mee met de groep en is er telkens een nieuwe bestemming x. Op zich werkte dat best goed, al voelt het wel als een ander programma daardoor.

Online Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #9 Gepost op: 4-01-2026, 23:05:38 »
Het gegeven dat niet iedere kandidaat een X hoeft te plaatsen komt ook uit de Amerikaanse versie. Was ik geen fan van, ik hoop dat het hier beter uitpakt! Er zitten inderdaad wel al wat leuke kandidaten bij ::jaja:: Jammer van Kyala, maar dat zat er heel erg aan te komen.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #10 Gepost op: 4-01-2026, 23:08:09 »
Hmm niet de beste aflevering .  Ik vond het nomineren door de petanqueballen gewoon niet fijn.

De eindlocatie was door een paar tips wel redelijk obvious en iedereen zat ook in de juiste richting ( volgenw mij zaten alle 5 x en in het juiste land )

Jammer van kyala die echt een hele vrolijke spontane indruk gaf op tv .

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: Gisteren om 11:52:14 »
De aflevering was wat stroperig, ook de opdrachten vond ik niet zo. Ik zou het jammer vinden als er geen eindlocatie is, maar wie weet pakt het wel goed uit.

Het is wel een hele leuke groep! ::ok::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Nieky

• Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #12 Gepost op: Gisteren om 12:00:48 »
De aflevering was wat stroperig, ook de opdrachten vond ik niet zo. Ik zou het jammer vinden als er geen eindlocatie is, maar wie weet pakt het wel goed uit.

Het is wel een hele leuke groep! ::ok::

De eindlocatie die ontbreekt is vooral voor ons als kijkers jammer, maar veranderd het spel helemaal niet. De kandidaten waren daar in seizoen 1 en 2 tot aan de finale totaal niet mee bezig. Het ging immers om niet afvallen per week en dus om die locatie. Dus ik snap speltechnisch wel dat ze dat weinig vonden toevoegen. Met de gouden X vorig jaar had het wel iets van een spelelement, maar om dat nou elk jaar precies zo te doen...
You'll never walk alone

Offline marvin

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: Gisteren om 19:03:41 »
Ik mis nog een beetje het WAUW! gevoel. Bestemming X staat er in mijn ogen om bekend om echt (toch zeker in de eerste aflevering) met een enorme plottwist te komen. Ik weet het nog niet echt. Het spel was perfect in mijn ogen, maar dat nu een deel van de groep steeds zal worden vrijgesteld, vind ik maar mwah. Ben je veilig vervalt heel het doel van het spel voor die speler. Ik mis ook een beetje het mysterieuze nu Aster ze overal volgt. Het was echt een spel uniek in zijn soort, maar dat wordt nu toch net iets meer 13 in een dozijn, waar bondjes en uitsluiting best wel weer eens de boventoon kan gaan voeren.

Ik weet best een negatieve recensie, en hopelijk gaan ze me verrassen, maar waarom zou je iets wat goed is zo drastisch veranderen?
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: Gisteren om 19:34:43 »
Ik weet ook nog niet zo goed wat ik van de veranderingen moet denken. Ik vond zowel de Engelse als Amerikaanse editie echt veel minder goed dan het origineel. Jammer dat ze nu wat meer die kant op gaan (zie https://www.demorgen.be/tv-cultuur/de-bus-richting-bestemming-x-slaat-minder-zijwegen-in-origineel-vlaams-programma-leerde-van-buitenlandse-versies~be095f9e/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F ).  Ik vond juist de eliminatie een sterk punt van het programma, het feit dat je nooit veilig bent en tot het uiterste moet gaan om je locatie te vinden. Het wordt veel meer een sociaal spel, waarvan er al 1000 soorten zijn. Hierdoor is het spel een stuk minder uniek en verliest het precies wat ik leuk vond aan het concept.

Online Pac

• Global Moderator
« Reactie #15 Gepost op: Gisteren om 23:15:02 »
Eens. En als meer mensen een X moeten zetten, zullen de X’en ook verder uit elkaar liggen. Nu was het vrij saai omdat maar één iemand zijn X niet in Brussel had gezet.
...óf niet!

Offline foobree

• Forumlid
  • Tom van S3 BX
« Reactie #16 Gepost op: Vandaag om 09:58:00 »
Afwachten . Komt goed  ::tandpastasmiley::