Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 523 keer)

Offline Miek1999

• Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • Geslacht: Vrouw
Aflevering 1
« Gepost op: 30-08-2026, 16:57:32 »
Bespreek hier aflevering 1 :)
I will follow my inner gold

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
Re: Aflevering 1
« Reactie #1 Gepost op: 30-08-2026, 21:44:26 »
Wij hebben ons prima vermaakt ::ok::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Online Nieky

• Aanspreekpunt Sport, Winnaar Bestemming X Pool 2025
  • Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
« Reactie #2 Gepost op: 30-08-2026, 21:47:37 »
Vermakelijke opening, omdat het format qua meespeuren gewoon werkt. Al moet ik zeggen dat na Herman & Nathan en t zwanensokje (toegegeven daarvoor moest ik de tv op pauze zetten) het wel voor de hand lag.

Waar ik moeite mee heb is t feit dat ze overduidelijk in Zuid Limburg de opdrachten spelen (ik herken t daar wel aardig door mijn fietstripjes) en dat de Exit dan aan de andere kant vh land is. Naar Zuid Limburg waren ook verwijzingen los vd omgeving (De nachtwacht lag er in WO II en verwijzing naar wielrennen bv).

In de Vlaamse variant was dat ook altijd mijn voornaamste kritiek. Misleiden is prima, maar er moet wel logica in zitten (een fout o.i.d.). En niet na een spel nog 3 uur rijden.

De cast vond ik nog maar matig. Misschien komen ze nog wat los.
You'll never walk alone

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #3 Gepost op: 30-08-2026, 21:47:50 »
Goed begin!

Het land was wel te verwachten, al moet ik zeggen dat ik de hints dit keer toch behoorlijk lastig vond. Met een kleine google vond ik Erasmus nog wel, maar kon niet zo goed andere hints koppelen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #4 Gepost op: 30-08-2026, 21:51:23 »
De grootste hints zaten al vroeg in de aflevering .
Maar vereisten wel een bepaalde kennis,
Wel vermakelijke eerste aflevering .

Hoop niet dat ze teveel overlap hebben met andere seizoenen/buitenlandse reeksen

« Laatst bewerkt op: 30-08-2026, 21:59:27 door Tarbozan »

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #5 Gepost op: 30-08-2026, 22:07:52 »
Leuke aflevering! Ik had al vroeg door dat ze Nederland niet hadden verlaten, Zuid-Limburg was overduidelijk. De hints naar Rotterdam waren mij ook opgevallen.

De cast vind ik tot nu toe ook niet zo denderend. Het is mij iets teveel gebaseerd op complotten terwijl ze niet echt hun best lijken te zien de locaties te herkennen. Ik hoop dat dat nog beter wordt.

Het voorproefje beloofde in ieder geval de nodige mooie locaties. Ik herkende er al flink wat van.

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 30-08-2026, 23:47:31 »
Prima eerste aflevering, heb er weer van genoten. ::bravo::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Krien

• Forumlid
  • I am Krien
« Reactie #7 Gepost op: 31-08-2026, 16:34:51 »
Verrassende leuke aflevering, dit voorspelt nog veel gepuzzel en mooie bestemmingen en een hoop gekonkel. ::tandpastasmiley::
Ik had Rotterdam niet geraden ::ohno::

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #8 Gepost op: 31-08-2026, 22:30:35 »
Wat een toffe opening.
Groep is wat matig, maar goed ze zijn wat onwennig. Dat is altijd.
Hoop dat het idee van gunnen en gegund worden nog vaker terugkomt.
Dat is toch iets beter dan iemand iets ontnemen voor eigen gewin, creëert iets meer groepsbinding
en zorgt ervoor dat men elkaar minder gauw in de haren vliegt. (Iets wat dit programma niet nodig heeft.)

Had al vroeg in de aflevering wel door dat ze nog in Nederland moesten zijn. Het hoge, "Oeh... zouden we in het buitenland zijn?"-gehalte van de aflevering gaf me al gauw dat idee.
Ik heb getwijfeld over België... ::zingen:: (Maar dat was tegen het einde van de aflevering.)
Maar had uiteindelijk de exitlocatie goed.

Ik had meteen Rotterdam opgeschreven toen Nathan en Herman de enige uit de andere bus bleken te zijn, met in het achterhoofd een gniffel "Het zou toch hillarisch zijn...?"
Zag oprecht niet dat het een Zwaan was die op de sok van Nasrdin zat.

De tweede opdracht was vast en zeker nog in Nederland, dat had ik gezien, want het bovenshot vlak voor de opdracht had Nederlandse kentekens. ::vergroot::
De letters van de antwoorden... had ik moeten zien, ik wilde er nog mee gaan puzzelen, maar ik dacht te ver: "Wat nu als dit alle exitlocaties zijn, want het gaat over plus/minus 4 landen." :-X

De derde opdracht moest ook nog in Nederland zijn, de luifels op de abdij en het boek met Rembrandt erin. (2X Rembrandt al, misschien rode draad?)
De fleur-de-lis op de servettenringen waren verkeerdom, en croissantjes komen oorspronkelijk niet uit Frankrijk.

Pas op het allerlaatst kon ik mijn 80% zekerheid van Nederland, omzetten naar 100%
De zwaan (Erasmusbrug) herkende ik meteen op de lijst van de replica van de Mona Lisa.
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 00:15:15 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #9 Gepost op: 31-08-2026, 22:53:20 »
De letters van de antwoorden... had ik moeten zien, ik wilde er nog mee gaan puzzelen, maar ik dacht te ver: "Wat nu als dit alle exitlocaties zijn, want het gaat over plus/minus 4 landen." :-X

Ja, ik zat nog zo te denken.. RTT, nah dat is niks..
Beetje de klinkers verwijderen. Wie doet dat nou!  ::hypocriet::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #10 Gepost op: 31-08-2026, 23:08:51 »
Extra dingetje is dat ik de antwoorden opschreef hoe ik ze gepresenteerd kreeg in de aflevering. (Sneaky makers >:( )
Ik heb ze daarna snel genummerd. Als ik ze op volgorde had opgeschreven was het me sowieso eerder opgevallen.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Maarten20

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 1-09-2026, 00:00:00 »
Ben ik de enige die zich ergerde aan het gebrek aan kennis van een aantal kandidaten? Rob had een aantal niet al te snuggere opmerkingen, Ilias en Krista die niet zeker wisten dat het De Mona Lisa was en dat ie in Parijs staat, Kiki die doodleuk zegt dat Luxemburg noordelijk van België ligt. Dit is allemaal basiskennis lijkt mij. Ik vind het programma erg leuk maar het was leuker met onbekenden 2 jaar terug omdat ik die groep een stuk intelligenter vond.
When life knocks you down, fight back!

Offline edgomo

• Winnaar WIDM-pool 2025
  • Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 1-09-2026, 07:25:26 »
Wat een toffe opening.
Groep is wat matig, maar goed ze zijn wat onwennig. Dat is altijd.
Hoop dat het idee van gunnen en gegund worden nog vaker terugkomt.
Dat is toch iets beter dan iemand iets ontnemen voor eigen gewin, creëert iets meer groepsbinding
en zorgt ervoor dat men elkaar minder gauw in de haren vliegt. (Iets wat dit programma niet nodig heeft.)

Had al vroeg in de aflevering wel door dat ze nog in Nederland moesten zijn. Het hoge, "Oeh... zouden we in het buitenland zijn?"-gehalte van de aflevering gaf me al gauw dat idee.
Ik heb getwijfeld over België... ::zingen:: (Maar dat was tegen het einde van de aflevering.)
Maar had uiteindelijk de exitlocatie goed.

Ik had meteen Rotterdam opgeschreven toen Nathan en Herman de enige uit de andere bus bleken te zijn, met in het achterhoofd een gniffel "Het zou toch hillarisch zijn...?"
Zag oprecht niet dat het een Zwaan was die op de sok van Nasrdin zat.

De tweede opdracht was vast en zeker nog in Nederland, dat had ik gezien, want het bovenshot vlak voor de opdracht had Nederlandse kentekens. ::vergroot::

De derde opdracht moest ook nog in Nederland zijn, de luifels op de abdij en het boek met Rembrandt erin. (2x Rembrandt al, misschien rode draad?)
De fleur-de-lis op de servettenringen waren verkeerdom, en croissantjes komen oorspronkelijk niet uit Frankrijk.

Pas op het allerlaatst kon ik mijn 80% zekerheid van Nederland, omzetten naar 100%
De zwaan (Erasmusbrug) herkende ik meteen op de lijst van de replica van de Mona Lisa.
De derde opdracht was in de abdij Rolduc (tegenwoordig een hotel restaurant & conferentieoord), die staat in Kerkrade.

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 1-09-2026, 08:29:44 »
Ben ik de enige die zich ergerde aan het gebrek aan kennis van een aantal kandidaten? Rob had een aantal niet al te snuggere opmerkingen, Ilias en Krista die niet zeker wisten dat het De Mona Lisa was en dat ie in Parijs staat, Kiki die doodleuk zegt dat Luxemburg noordelijk van België ligt. Dit is allemaal basiskennis lijkt mij. Ik vind het programma erg leuk maar het was leuker met onbekenden 2 jaar terug omdat ik die groep een stuk intelligenter vond.

Dat uiteraard ook, echt bizar ja! ???
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #14 Gepost op: 1-09-2026, 11:57:08 »
Ik vind het programma erg leuk maar het was leuker met onbekenden 2 jaar terug omdat ik die groep een stuk intelligenter vond.
Dan zou ik dat seizoen nog maar eens terugkijken, want ook in die groep werden vaak pijnlijke missers van opmerkingen gemaakt ;D De uiteindelijke winnaar wist niet eens waar ze was toen ze Nasrdin ontmoette ::rofl:: En ik kan me nog een kandidaat herinneren die na zijn exit vijf pogingen nodig had voor ze hem maar gewoon vertelden waar hij was. Volgens mij valt dat verschil nog wel mee, we verwachten misschien wat meer van onbekenden maar die wisten in seizoen 1 duidelijk ook niet waar ze aan begonnen.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Pac

• Forum Moderator
« Reactie #15 Gepost op: 1-09-2026, 12:49:32 »
Ik heb genoten ::ok:: En ik had Rotterdam totaal niet door.

Nee hoor, je bent niet de enige. Van Gogh plaatsen in de Gouden Eeuw, Manneken Pis die in Antwerpen zou staan. Tsja, als vijf mensen de uitdrukking 'in het land der blinden is eenoog koning' al niet herkennen, dan weet natuurlijk al helemaal niemand dat Erasmus daar iets mee te maken heeft.
...óf niet!

« Reactie #16 Gepost op: 3-09-2026, 04:25:05 »
Weet niet, vind soms het programma net iets te lang, maarja. Dacht nog kruizen voor Amsterdam, verder niet aan Rotterdam gedacht, dom wel na de 2 heren van het begin te zien. Ik snap de rest van de hints niet goed hoe je moet weten of deze er bij horen of niet.
Kijk normaal niet de "dit seizoen" stukjes, maar wilde weten of ze echt buiten Nederland gaan of niet twist doen, maar lijkt goed te komen (?)