Wat een toffe opening.
Groep is wat matig, maar goed ze zijn wat onwennig. Dat is altijd.
Hoop dat het idee van gunnen en gegund worden nog vaker terugkomt.
Dat is toch iets beter dan iemand iets ontnemen voor eigen gewin, creëert iets meer groepsbinding
en zorgt ervoor dat men elkaar minder gauw in de haren vliegt. (Iets wat dit programma niet nodig heeft.)
Had al vroeg in de aflevering wel door dat ze nog in Nederland moesten zijn. Het hoge, "Oeh... zouden we in het buitenland zijn?"-gehalte van de aflevering gaf me al gauw dat idee.
Ik heb getwijfeld over België...

(Maar dat was tegen het einde van de aflevering.)
Maar had uiteindelijk de exitlocatie goed.
Ik had meteen Rotterdam opgeschreven toen Nathan en Herman de enige uit de andere bus bleken te zijn, met in het achterhoofd een gniffel "Het zou toch hillarisch zijn...?"
Zag oprecht niet dat het een Zwaan was die op de sok van Nasrdin zat.
De tweede opdracht was vast en zeker nog in Nederland, dat had ik gezien, want het bovenshot vlak voor de opdracht had Nederlandse kentekens.

De letters van de antwoorden... had ik moeten zien, ik wilde er nog mee gaan puzzelen, maar ik dacht te ver: "Wat nu als dit alle exitlocaties zijn, want het gaat over plus/minus 4 landen."

De derde opdracht moest ook nog in Nederland zijn, de luifels op de abdij en het boek met Rembrandt erin. (2X Rembrandt al, misschien rode draad?)
De fleur-de-lis op de servettenringen waren verkeerdom, en croissantjes komen oorspronkelijk niet uit Frankrijk.
Pas op het allerlaatst kon ik mijn 80% zekerheid van Nederland, omzetten naar 100%
De zwaan (Erasmusbrug) herkende ik meteen op de lijst van de replica van de Mona Lisa.