Auteur Topic: [bx] Spoiler topic  (gelezen 244 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
[bx] Spoiler topic
« Gepost op: 3-04-2024, 11:17:33 »
Hier mag vrijuit gepraat worden over spoilers  ::vergroot::

Spoilertags zijn dus niet nodig hier, hooguit wanneer er een écht grote spoiler is die het kijkplezier kan verpesten. Dan is het netjes die nog wel te gebruiken. Hopelijk hebben we dit topic niet nodig!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Simius

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #1 Gepost op: 15-05-2024, 09:53:37 »
Dit is volgens mij de locatie met uitzicht op de bestemming:

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 1
« Reactie #2 Gepost op: 15-05-2024, 21:20:39 »
Dit is volgens mij de locatie met uitzicht op de bestemming:

Qua begroeiing , qua uitzicht zou dit best wel eens de gezochte regio zijn, maar niets in ce beelden waar we nasrdin in het pand zijn geeft mij ( nog )dit gevoel

Offline Simius

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #3 Gepost op: 15-05-2024, 22:31:11 »
Qua begroeiing , qua uitzicht zou dit best wel eens de gezochte regio zijn, maar niets in ce beelden waar we nasrdin in het pand zijn geeft mij ( nog )dit gevoel
Je moet het vergelijken met de beelden uit een drone shot (zit op videoland rond 42:30)

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Re: Aflevering 1
« Reactie #4 Gepost op: Gisteren om 13:11:35 »
Dat snap ik volledig dat dit een drone shot is, en gezien de kust en de laagjes bebouwing zie ik echt wel iets in de locatie die je aangeeft.  Maar in het interieur wara we nasrdin zien “wachten” op de deelnemers zie ik niets wat me een hint geeft in die richting.  Dat is wat ik zeg en ik zie wel een opvallende aanwijzing voor een andere locatie en ook een soort van route , alleen wijzen die niet dezelfde kant in

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [bx] Spoiler topic
« Reactie #5 Gepost op: Gisteren om 13:37:42 »
Het was dit keer wel duidelijk hoor dat het berlijn zou zijn.

Het cassettebandje van de band berlin, maar ook de berlinerbol die nasrdin op een bordje  had staan.

In de shots waarin we de presentator zien staan, zal ik goed letten op wat ik daar zie want we zullen als kijker ook een idee moeten kunnen krijgen waar we uiteindelijk moeten zijn.

Opgevallen in afl 1:
Een boomgaard met olijfbomen ?
Bouwstijl in lagen , op verschillend niveau aan het water
Een poster van sound of music.
Een soort tekening van een route met punten erop

Mogelijke locaties ,  italie amalfi kust , olijven, bebouwing
                             Oostenrijk, salzburg.  Sound of music
   Route zou mogelijk richting alpen gaan, maar kan ook veel zuidelijker zijn, als we meer exitlocaties weten zulken we makkelijker kunnen beoalen hoever de punten uiteen liggen op een kaart

Re: Re: Aflevering 1
« Reactie #6 Gepost op: Gisteren om 18:06:13 »
Prima eerste aflevering, leuk dat het niet dezelfde locaties zijn vooralsnog, vind het leuk aangepast. Principe van het spel is natuurlijk tof :)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Simius

  • Forumlid
Re: [bx] Spoiler topic
« Reactie #7 Gepost op: Gisteren om 19:54:31 »
De presentator zit in een gebouw in Sorrento, in Italië aan de Amalfi kust (om precies te zijn hier: https://www.google.nl/maps/@40.6313678,14.3845297,105a,35y,331.91h,3.5t/data=!3m1!1e3?entry=ttu
).

Hij zegt daar uitzicht te hebben om bestemming X. Vanaf die locatie kan je vrij goed de Vesuvius zien, dat lijkt me dan de meest logische locatie. Eventueel zou Napels ook nog wel kunnen, maar dat is denk ik minder goed te zien vanaf die locatie.

Zie ook de bijgevoegde afbeelding, met screenshots van Google en Videoland (met timestamps). Met een aantal overeenkomsten aangegeven met kleuren:
  • roze, het gebouw waar de presentator in zit
  • licht blauw, het pad tussen de bomen door
  • rood, de bomen zichtbaar in google maps en de aflevering
  • geel, de leuningen voor de ingang
  • oranje, muren
Het pad omlaagm ramen en deur van de woning komen ook overeen.

Ik heb nog niet heel goed naar die lijnen en punten in dat lijstje gekeken die mogelijk de route vormen, maar het leek ook wel te kloppen met Eemshaven (1), Berlijn (2) en Vesuvius/Napels (X).

Offline Simius

  • Forumlid
Re: Re: Aflevering 1
« Reactie #8 Gepost op: Gisteren om 20:08:27 »
Dit is volgens mij de locatie met uitzicht op de bestemming:
Nog even een afbeelding met wat screenshots als aanvulling op die google locatie.

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Re: Aflevering 1
« Reactie #9 Gepost op: Gisteren om 22:00:10 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [bx] Spoiler topic
« Reactie #10 Gepost op: Gisteren om 22:02:51 »
Ik had het al in afl 1 topic gezet , knap speurwerk.

Enige wat niet geheel overeenkomt is de muur bij de ramen, op een shot lijken het oranje stenen te zijn en het is echt grijs, maar verder absoluut spot on.