Ik dacht ook dat het concept van dit programma was: tien mensen reizen met een geblindeerde bus naar eindbestemming X en onderweg doen ze opdrachten voor tips om te weten waar ze naartoe gaan. Elke aflevering moet er iemand afstappen, nl. degene die het verst ernaast zit.
Maar blijkbaar is er elke aflevering een bestemming X…
Nu, mij maakt het niks uit. Ik vond er geen ballen aan, deze eerste aflevering. Bestemming X lijkt me een spel waar je als deelnemer veel meer aan hebt dan als kijker. Ja, je kan thuis mee raden waar ze zijn. Zo zag ik dat ze in het zand aan het spelen waren op een steenworp van waar ik woon. Dan kunnen ze een halve dag later onmogelijk in het zuiden van Frankrijk zitten…
Wat ik van de deelnemers vind? Dat is nog wat vroeg om te zeggen. Die ene man met zijn snorretje en bril lijkt wel een fanatieke (dat is Tom blijkbaar): die zou ik er als tegenstander direct uit willen spelen. Even vreesde ik dat de jongste (die bewakingsagent uit West-Vlaanderen, Lean?) er als eerste zou uitgaan, omdat die blijkbaar geen benul had waar ze zaten. Maar blijkbaar werd hij ‘gered’ door dat meisje met het mooie donkere haar (is dat Nicole?)
Tja, dan is er ook nog presentator Aster Nzeyimana. Ik vind hem beter als voetbalcommentator. Laat ik het daar bij houden. Maar ja, met een exclusiviteitscontract bij VTM zal Aster meer moeten doen dan alleen voetbalprogramma’s presenteren en matchen becommentariëren.